"קומסומולסקאיה פרבדה" - עיתון חברתי-פוליטי יומי סובייטי ורוסי, וכן פרסום באינטרנט, תחנת רדיו

"קומסומולסקאיה פרבדה" - עיתון חברתי-פוליטי יומי סובייטי ורוסי, וכן פרסום באינטרנט, תחנת רדיו
"קומסומולסקאיה פרבדה" - עיתון חברתי-פוליטי יומי סובייטי ורוסי, וכן פרסום באינטרנט, תחנת רדיו

וִידֵאוֹ: "קומסומולסקאיה פרבדה" - עיתון חברתי-פוליטי יומי סובייטי ורוסי, וכן פרסום באינטרנט, תחנת רדיו

וִידֵאוֹ: ישוע המשיח היה הקומוניסט הראשון שאמר גנאדי זיוגנוב 2022, דֵצֶמבֶּר
Anonim

קומסומולסקאיה פרבדה הוא עיתון חברתי-פוליטי יומי סובייטי ורוסי, וכן פרסום באינטרנט (מאז 1998), תחנת רדיו (מאז 2009) וערוץ טלוויזיה (מאז 2011, נסגר בשנת 2014). הם נכנסים להוצאת הספרים "קומסומולסקאיה פרבדה". העיתון נוסד ב- 13 במרץ 1925 כאיבר הדפוס הרשמי של קומסומול

"קומסומולסקאיה פרבדה" - עיתון חברתי-פוליטי יומי סובייטי ורוסי, וכן פרסום באינטרנט, תחנת רדיו
"קומסומולסקאיה פרבדה" - עיתון חברתי-פוליטי יומי סובייטי ורוסי, וכן פרסום באינטרנט, תחנת רדיו

המהדורה הראשונה פורסמה ב- 24 במאי 1925. פורסם 6 פעמים בשבוע (למעט ימי ראשון). היא זכתה במסדר הראשון של לנין על. לאחר מכן הוענק לה גם מסדר מהפכת אוקטובר, מסדר המלחמה הפטריוטית, תואר ראשון ופעמיים מסדר הדגל האדום לעבודה.

האתר של "קומסומולסקאיה פרבדה" נוצר בשנת 1998.

בפברואר 2009 עלתה לתחנת הרדיו קומסומולסקאיה פרבדה במוסקבה.

ב- 29 באוגוסט 2011 הושק ערוץ הטלוויזיה קומסומולסקאיה פרבדה. הפסיק את השידור בדצמבר 2014.

הִיסטוֹרִיָה

עיתון בברית המועצות

בהתאם להחלטת קונגרס ה- XIII של ה- RCP (ב), נוצרו עיתון נוער של כל האיחוד והארגון הרשמי של הוועד המרכזי של קומסומול כדי לסקר את פעילויות הקומסומול. המהדורה הראשונה של העיתון פורסמה ב- 24 במאי 1925 והפצתו הייתה 31 אלף עותקים. ב- 14 באוגוסט 1925 הוציא הוועד המרכזי של ה- RCP (ב) צו "על עבודת הקומסומול בתחום העיתונות", לפיו נקבעה המשימה להפוך את "קומסומולסקאיה פרבדה" לכלל עיתון המוני של האיגוד של קומסומול. לאחר ששישי לנין פרסם מאמר "כיצד לארגן תחרות" ב- 20 בינואר 1929 בעיתון פרבדה, פנה קומסומולסקאיה פרבדה אל הנוער העובד בתחבורה ותעשייה בהצעה להתחיל לקיים תחרות סוציאליסטית של כל האיחודים.

מיולי 1932 עד יולי 1937, העורך האחראי (הראשי) של העיתון היה V.M. Bubeykin, שנעצר והוצא להורג בשנת 1937 באשמת השתתפות בקבוצת טרור אנטי-סובייטית. שוקם ב- 28 בדצמבר 1955.

בתחילה, עד 1991, העיתון היה האורגן המודפס של הוועד המרכזי של קומסומול והיה מכוון לקהל הנוער הסובייטי. "האנציקלופדיה הסובייטית הגדולה" הגדירה את העיתון כמארגן ", כי זה היה במהלך ". צוין כי העיתון ", כמו גם " וכי ". צוין כי העיתון ".

העיתון היה מגוון של ז'אנרים והדפיס מאמרים פופולריים רבים על מדע והרפתקאות. TSB מציין: ". סופרים ומשוררים סובייטים צעירים פרסמו את עבודותיהם בקומסומולסקאיה פרבדה.

במשך ארבע שנים היה ולדימיר מיאקובסקי איש צוות בעיתון, שהלחין כיתובים לסרטים מצוירים, נמכר לעמודי עיתון, וכן פרסם את שיריו (בשנת 1928 הופיעו בעיתון 46 משיריו). העיתון פרסם מאמרים צבאיים מאת ארקדי גאידאר, פרקים מהרומן "המשמר הצעיר" של אלכסנדר פאדייב.

מהיום הראשון של המלחמה הפטריוטית הגדולה, העיתון פרסם דיווחי קו ראשון, מספר עצום של מכתבים מהחזית והחזית, 38 מהדורות שדה אורגנו על המגזרים החשובים ביותר בחזית. TSB ציין כי ". בשנת 1945 הוענק לקומסומולסקאיה פרבדה מסדר המלחמה הפטריוטית של התואר הראשון בגין שירותים במהלך המלחמה. לאחר המלחמה יצר העיתון משרדי מערכת ניידים בסטלינגרד ההרוס בדנייפר ובמקומות אחרים.

בראשות ניקיטה חרושצ'וב, בראש העיתון עמד חתנו א.י.

בשנות 1960-1970 עבדו שם עיתונאים מוכשרים כמו יורי שצ'קוצ'יכין, ירוסלב גולובנוב וסילי פסקוב. מדור "מפרש ארגמן", בו פורסמו תלמידי בית הספר, העניק כרטיס למקצוע עבור מספר עיתונאים מפורסמים לעתיד: בוריס מינייב, אנדריי מקסימוב, אנדריי מלגין ואחרים. לדברי מלגין, “האווירה בסקרלט מפרש הייתה נפלאה. חובב חופש.אני אגיד, למשל, שבמהלך השנה בה הסתובבתי שם שמעתי אנקדוטות פוליטיות, כנראה יותר מכל שנות הפרסטרויקה. " בשנת 1973 היה העיתון תפוצה של כ- 9 מיליון עותקים.

עם תחילת הפרסטרויקה החלו להופיע בעיתון מאמרים ביקורתיים חברתיים, מה שהגדיל עוד יותר את הפופולריות של העיתון. בשנת 1990 הפך קומסומולסקאיה פרבדה לעיתון היומי בעל התפוצה הגדולה בעולם (22 מיליון 370 אלף עותקים).

קומסומולסקאיה פרבדה הייתה הראשונה בארץ שהוציאה עיתון צבעוני: ב- 23 בפברואר 1984 פורסם המהדורה הראשונה של המוסף לעיתון, השבועון סובסדניק. זה הפך לפרסום פולחן לאלה שהיו אז בני 20. תפוצת העיתון בזמן שיא הגיעה למיליון 350 אלף עותקים: זה, במיוחד, מתואר בספר "ולאד ליסטייב. רקוויאם מוטה ", המציין גם שבתחילת 1990, קומסומולסקאיה פרבדה עצמה עם תפוצה של 12.5 מיליון הייתה העיתון השני בגודלו בעולם מבחינת המדדים הללו, השני רק לטרוד והקדים את העיתון היפני סאקי.

ב- 1 בדצמבר 1990 חדלה "קומסומולסקאיה פרבדה" להיות האורגן של הוועד המרכזי של קומסומול, לאחר שהפכה, על פי החותם, ל"עיתון היומי של כל האיחוד ".

בראשית 1991 ערכה מערכת העורכת וקיימה תחרות רחבת היקף "מיס פרס של ברית המועצות", עליה צולם הסרט "מיס פרס" על ידי חברת הטלוויזיה VID לערוץ הראשון.

ב -19 באוגוסט 1991, במהלך הפוטש באוגוסט, העיתון נאסר על ידי ועדת החירום הממלכתית, ולראשונה בתולדותיה, הגיליונות ב -19 וב -20 באוגוסט לא הופיעו על פי לוח הזמנים. אך ב- 21 באוגוסט פרסם העיתון את כל הכרוניקה של אירועי הפוטש כמסמך היסטורי.

לאחר קריסת ברית המועצות בשנת 1992, הופרט העיתון ושינה את תפיסתו לתכנית בידורית, תוך שמירה על השם.

ברוסיה המודרנית

ולדימיר פוטין עם מהדורת השנה לעיתון, 26 במאי 2015

בשנות התשעים והאלפיים העיתון העביר את מיקודו בצורה ניכרת מנושאים חברתיים ופוליטיים לרכילות, לחייהם של ידוענים ולבידור הקורא, והפך לאחד ה"צהובונים "הגדולים ביותר. הביקורת הפוליטית נותרה בעיתון, אך תפסה פחות מקום.

מאז סתיו 1993, השבועון "קומסומולסקאיה פרבדה - טולסטושקה" ראה אור בימי שישי בהיקף מוגבר. תפוצתו עולה באופן משמעותי על תפוצת הגיליון היומי ומגיעה ל -2, 7–3 מיליון עותקים. עד 2005 התפרסם השבועון בימי שישי, ואז בימי חמישי. נכון לעכשיו השבועון מתפרסם בימי רביעי.

באוגוסט 2000 העיתון היה הראשון שפרסם רשימה של 118 אנשי צוות של הצוללת השקועה קורסק. בנובמבר 2001 הוחלפה המהדורה היומית של העיתון משחור לבן לצבע מלא.

ביום שני, 13 בפברואר 2006, כל הקומה השישית של הבניין, בה שכנה המהדורה במוסקבה של קומסומולסקאיה פרבדה, נשרפה. למרות השריפה, קומסומולסקאיה פרבדה נותרה לעבוד ברחוב פרבדה. מערכת המערכת הועברה לבניין המרפאה לשעבר ברחוב. פרבדה, בת 15.

בתחילת אוגוסט 2007 שינתה קומסומולסקאיה פרבדה את כתובתה ועברה לסטארי פטרובסקו-רזומובסקי פרוזד (תחנת המטרו דינמו), שם היא עדיין ממוקמת. ההוצאה תופסת את ארבע הקומות העליונות בבניין בן 6 הקומות של אגודת התפירה במוסקבה וימפל (נוסדה בשנת 1914), המשכירה חלק נכבד משטחה עבור ארגונים מסחריים ואחרים.

עורכים ראשיים

כפי שתוקן (מימין: העורך הראשי V. N. Sungorkin), 2010

בעלים

על פי דיווחים בתקשורת, הנהנה הגדול ביותר של הוצאת הספרים "קומסומולסקאיה פרבדה" הוא בנו של מייסד "קבוצת המדיה הבלטית" סרגיי רודנוב. הוא שולט בעקיפין על לפחות 45% מהפרסום הפופולרי.

ב- 22 בדצמבר 2016, LDV Press LLC החליפה את מייסדיה. עכשיו, במקום דרבולד פיננסים בע"מ. 75.1% מהחברה נמצאת כעת בבעלות ישירה של סרגיי רודנוב. 24.9% הנותרים היו שייכים ל- Media Partner LLC, שבבעלות שוויונית של ויטלי קריבנקו וסרגיי אורלוב.

אותה "LDV Press" ידועה כחברה המחזיקה בעקיפין במניות השליטה ב- JSC "הוצאת הספרים" קומסומולסקאיה פרבדה ". מידע זה אושר על ידי סרגיי אורלוב עצמו בדצמבר 2016 באמצעות שירות העיתונות של RVM Capital.

הוא ציין כי חלקו האפקטיבי בתעודת הזהות נאמד בכ- 7.5%. מתברר כי חלקם האפקטיבי של כל העיתונות LDV בקומסומולסקאיה פרבדה עשוי להיות 60.2%, ושל סרגיי רודנוב באמצעות LDV Press - 45.2%.

בעלי 14.7% הנותרים של הוצאת קומסומולסקאיה פרבדה אינם ידועים בוודאות. בעיתונות היה רק ​​מידע כי העורך הראשי והמנכ"ל של הוצאת הספרים ולדימיר סונגורקין, כמו גם ארקדי עבסטייב, כיום מנכ"ל אחזקת ההשקעות באיחוד האנרגיה, היו בעלי מיעוט הפרסום.

מחזור

תפוצת הפרסום ברוסיה ובמדינות חבר העמים בשנת 2008 הסתכמה ב -35 מיליון עותקים.

העיתון יוצא לאור בחו"ל עם תפוצה של מיליון עותקים, ב -48 מדינות העולם. באירופה היא אינה נחותה בתפוצה ומתחרה בפרסומים בשפה הרוסית כמו AiF, Novoye Russkoe Slovo, Izvestia.

פרסים

עמוד "קומסומולסקאיה פרבדה", קווי המתאר של תג קומסומול. 50 שנה לעיתון "קומסומולסקאיה פרבדה". חותמת ברית המועצות, 1975.

הזמנות

מסדר לנין (23 במאי 1930 - מסדר לנין מספר 1) -.

מסדר מהפכת אוקטובר (1975).

מסדר המלחמה הפטריוטית, תואר ראשון (1945).

· מסדר דגל העבודה האדום (1950).

· מסדר דגל העבודה האדום (6 בדצמבר 1957) -.

פרסים ודירוגים

בינואר 2015, KP.RU עקף את דירוג מדיה האינטרנטית הרוסית עם 25.4 מיליון משתמשים ייחודיים לחודש (על פי TNS)

· בנובמבר 2014, תחנת הרדיו "קומסומולסקאיה פרבדה" קיבלה פרס על המקום הראשון בתחרות "SMIrotvorets-2014" בקטגוריית הרדיו הפדרלי. התוכנית "שאלה לאומית" הוכרה כטובה ביותר.

· במאי 2014 קיבלה תחנת הרדיו "קומסומולסקאיה פרבדה" את הפרס הכל-רוסי בתחום שידורי הרדיו פרסי תחנות הרדיו לשנת 2014 (תחנת הרדיו החדשות הטובה ביותר של המדינה)

בנובמבר 2013 עמד KP.RU בראש דירוג מדיה האינטרנטית הרוסית עם 21.5 מיליון משתמשים ייחודיים לחודש (על פי TNS)

· בשנים 2013 ו -2012 הפכה KP.RU פעמיים לזוכה במועמדות "אתר הזהב"

· בשנים 2010 ו 2008, KP.RU זכה פעמיים בפרס רונה בקטגוריית המדינה והחברה

עובדות

משלחת קוטבית בקו רוחב גבוה של העיתון "קומסומולסקאיה פרבדה". בלוק דואר של ברית המועצות, 1979.

· בשנת 1979 ארגן העיתון את "משלחת הקוטב בקו רוחב גבוה של העיתון קומסומולסקאיה פרבדה".

· בשנת 2002 דיווחה התקשורת על תקרית בטיומן כאשר עיתונאי קומסומולסקאיה פרבדה, שהיה שיכור, הסתכסך עם נגני קבוצת חייף. שנה קודם לכן, שני עיתונאים של העיתון הכינו דוח מתחנת התפכחות, שם הם הגיעו, כשהם, על פי הודאתם, שיכורים. ראוי לציין כי העיתון מפרסם באופן קבוע דיווחים מאוירים, המתארים כיצד העיתונאים שלו והדמויות שהם מראיינים עוסקים בשתייה מרובה.

· בשנת 2000, זן חיפושית שהתגלה לאחרונה נקרא על שם עיתון.

· בשנת 2012, אחזקת המדיה של קומסומולסקאיה פרוודא הפכה לאחת החברות הפרטיות הצומחות ביותר ב- BRIC (על פי דו"ח יהלומי הגלם של מכון המחקר לשווקים מתעוררים, שנוצר על ידי ארנסט אנד יאנג ובית הספר לניהול של סקולקובו במוסקבה).

· ב- 18 ביולי 2012, שלח ולדימיר פוטין מסר אישי לתושבי האזורים המושפעים של הקובאן באמצעות העיתון קומסומולסקאיה פרבדה: "… אני יודע שלרבים אין טלוויזיה בקרימסק, החדשות מגיעות בעיכוב, אז החלטתי לפנות אליך ישירות דרך העיתון "TVNZ" …"

· בשנת 2013, בשל יוזמתו של מושל אוליאנובסק להשתמש בטקסט חלופי באזור אוליאנובסק לקמפיין החינוכי הבינלאומי "דיקטציה מוחלטת", פרצה שערורייה בתקשורת. במקום "עבודתו של סופר שמשתמש באופן פעיל בגסויות בעבודותיו", נבחר הטקסט של וסילי פסקוב, עיתונאי קומסומולסקאיה פרבדה.

· על פי תוצאות סקר של OMI (Online Market Intelligence), המתמחה במחקר שיווקי מקוון, קומסומולסקאיה פרבדה הוכר כ"מותג האהוב על הרוסים "בקטגוריית העיתונים בשנים 2013 ו 2014.

פרסומים בולטים

· בשנת 1982, קומסומולסקאיה פרבדה החלה בסדרת פרסומים של וסילי פסקוב בשם "Taiga Dead End", המספרת על חייה של משפחת Lykov של המאמינים הוותיקים שנמצאו בשנת 1978 בחקאסיה, שעזבה מרצונה את התקשורת עם העולם החיצון.

· בשנת 1982 פרסם העיתון מאמר שכותרתו "תבשיל Bluebird", שנכתב ממכתב של אנשי תרבות בולטים. המאמר מתח ביקורת על קבוצת הרוק הפופולרית דאז מכונת הזמן. המאמר הפך לאירוע בולט בהקשר למאבק במוזיקת ​​נוער ותת-תרבות, וגרם לזעם של הקהל.

תיירי מייסן פרסם מחקר בעיתונות חוקרת בעיתון ב- 15 במרץ 2011, ובו טען כי נאט"ו עומדת מאחורי ארגון Bilderberg.

· בשנת 2017, העיתון "קומסומולסקאיה פרבדה" וכלי תקשורת אחרים השייכים להוצאה הכריזו על פרויקט ציון דרך - החייאת המסורות של פרסום הרומן בהמשך לפרסום מודפס תקופתי בתמיכת התקשורת המודרנית: אינטרנט אתר, רדיו אינטרנט, בלוג, ספר אלקטרוני, ספרי שמע וספרי נייר. תחילת הפרויקט ב- 14 במרץ, יום הפי הבינלאומי. "קומסומולסקאיה פרבדה" הציג לקהל הרוסי והעולם דובר הרוסית את רומן ההרפתקאות ההיסטורי "סוד שלושת הריבונים" מאת דמיטרי מירופולסקי; ISBN 978-5-4470-0262-6; חקירה רחבת היקף של נבכי ההיסטוריה הרוסית והעולמית. מההערה:

סנט פטרסבורג, פאבל

., השליחים

הערכות

חִיוּבִי

V. V. Tulupov בשנת 2001 ציין כי למרות הקשיים הקיימים בעלי אופי אובייקטיבי וסובייקטיבי ". וגם מציין את ה"התקלות ".

ביקורת

"TVNZ"

"קומסומולסקאיה פרבדה" הנוכחי זוכה לביקורת לעיתים קרובות על הצגת חומר מוטה ועל פרסום "ברווזים". המבקרים מפנים את העיתון לעיתונות הצהובה, ופרסומים זרים מכנים את קומסומולסקאיה פרבדה "עיתון צהובון תעמולתי" בשל העובדה שמעולם לא נתקלים בביקורת על הממשלה הנוכחית על דפי העיתון.

על פי lenizdat.ru בדצמבר 2007, מארגני הסטודנטים של פיקט הקאות בסנט פטרסבורג הצהירו במכתבם כי בכוונתם לתבוע את העיתונאי של קומסומולסקאיה פרבדה ארטיום סקריאביקוב, מכיוון שהם שקלו את האשמות מארגני המשמרות בעבודת המתחרים., נאמר בדו"ח. "סבזפמולוקה", שתוצרו הורעלו תלמידים אלה על ידי לשון הרע והפנטזיה של העיתונאי. לטענת מארגני הפעולה, סקריאביקוב לא יכול היה לראות בבית קפה סמוך "איש מכובד" מסוים שהנחה את התלמידים, שכן לטענתם, רק תלמידים ישבו בבית הקפה ולכן העיתונאי יכול היה רק ​​להקשיב לשיחה. מבעד לכוס בית הקפה. לכן, מארגני הפעולה שאלו את עצמם את השאלה: "העיתונאי הזה צילם את המשמר בעצמו, מדוע אם כן לא צילם או קטעי וידאו של אותו" מכובד מאוד "ותהליך" ההדרכה "עצמו?".

בינואר 2014 ציינה Lenta.ru כי "העיתון תרגם לרוסית ידיעה קומית על 37 אנשים שעל פי החשד נהרגו בקולורדו ממנת יתר של מריחואנה", שפורסמה בבלוג החדשות הסאטירי "הדיילי קורנט". החדשות דיווחו כי לאחר אימוץ החוק על לגליזציה של מריחואנה במדינת קולורדו, ביום הראשון של 2014, 37 אנשים מתו ממנת יתר של תרופה זו במדינה, ביניהם The Daily Currant בשם ג'סי פינקמן בן ה -29. - "מוכר לשעבר של מתאמפטמין מאלבוקרקי, שעבר לאחרונה לבולדר כדי לפתוח חנות מריחואנה חוקית. "Lenta.ru" מציין כי "ג'סי פינקמן הוא אחת הדמויות הראשיות בסדרה" שובר שורות ", שלמעשה מייצר ומוכר מתאמפטמין על פי העלילה" ומציין כי "הפתק מצטט את המנתח ג'ק שפרד - דמות בספר הסדרה "אבודים", אשר "אומרת בחומר שאנשים עם היפוספדיאס (מום מולד באיברים באברי המין החיצוניים אצל גברים) וטרימתילמינוריה (תסמונת ריח דגים) מאושפזים בבתי חולים בקולורדו." Lenta.ru מסב את תשומת הלב לעובדה שגם The Daily Currant וגם Komsomolskaya Pravda בחדשות שלהם התייחסו לעיתון קולורדו The Rocky Mountain News, שהיה קיים עד 2009..

מדוזה ציין כי באוקטובר 2016, במדור הפוליטיקה, התפרסם טקסט בטורו של הבלוגר העצמאי סרגיי ללקה עם כותרת המשנה "בעל הטור שלנו - על בדיחות על מצבה הטכני של נושאת מטוסים ייחודית", המוקדש לקמפיין של נושאת המטוסים הרוסית "אדמירל קוזנצוב" בים התיכון. בו, בביקורת על עמדתם של אנטון נוסיק וסרגיי פרחומנקו, היה קטע ש"אם מישהו יחליט להיות מומחה צבאי, ניתן לרפא אותו רק בתא גז. " עד מהרה נערך טקסט הטור באתר העיתון ובפייסבוק של ללקי, וקטע נמחק, התיקונים הוסכמו עם הכותב.

העיתונאי ופרשן התקשורת איגור יקובנקו כינה את העיתון "אחת התופעות המחפירות ביותר של העיתונות הרוסית", ותיאר את מערכת העורקים כ"חממה להסרת חלאות ". המבקר האשים את פרסום פרסום חומרים מסודרים והכפשות, והקשר בין השפלה של קומסומולסקאיה פרבדה לפעילותו של ולדימיר סונגורקין.

פורנו של חליפה שחורה

בגיליון הנפרד של יום שישי של העיתון "קומסומולסקאיה פרבדה" בשנת 1994 פורסם מאמר "פורנו חליפות שחורות", המוקדש לניסיון של יוצרי סרטים חובבים לצלם באוגוסט אותה שנה בפארק ביצסקי סצנה מסרט הפורנו הגרמני. "יקטרינה" בו הקיסרית מתעתדת עם סוס. בסרט המקורי הסצנה לא הוצגה במלואה, ולכן יוצרי הסרט החובבים החליטו לצלם משהו שלא הוצג במקור. המאמר זכה לתגובה ציבורית גדולה, והוא נחשב למאמר הצהובון הטהור הראשון בעיתונות הרוסית המודרנית, מעין אבן דרך בהיווצרות עיתונות חופשית. המאמר פורסם במהדורה נפרדת, של יום שישי, של העיתון במתכונת חדשה (מה שמכונה "אישה שמנה", בגלל ירידה במתכונת, אך גידול במספר העמודים), שפורסמה משום שהעיתון איבדה את סובסידיות המדינה ב -1992 והפכה כמעט ללא כדאית. על פי זכרונותיו של ולדימיר ממונטוב, שהנחה את ההכנה לפרסום מאמר זה, מאמר זה הפך לנקודת מפנה בהוצאה עצמה, שם נלחמו באותה עת שתי קבוצות עורכים: השמרנים שרצו לשמור על כיוון העיתון על ידי השאלת כסף מתאגיד גזפרום ועורכים חדשים שדגלו בכך בפרסום ובחופש הביטוי:

על פי זכרונותיו של ולדימיר מאמונטוב, החידושים במערכת העיתון זכו, והכתבה פורסמה. עם זאת, עד מהרה התברר כי פרסומים מסוג זה מיותרים, וקומסומולסקאיה פרבדה מעולם לא חזר לנושאים כאלה ולפרסומים דומים. לדברי ולדימיר ממונטוב, פרסום זה היה "מחלת ילדות של הקמת עיתונות חופשית בעיתון יחיד". עם זאת, אירינה דובאשינה במאמר "תופעת העיתונות הצהובונית" שנכתב על בסיס שיחות אישיות עם כותבת הטורים לשעבר של "העיר הגדולה" אלנה ליבצ'נקו ופורסמה בעיתון "נובי ווזגליאד" בפרסום "התופעה של העיתונות הצהובון "מיום 10 בדצמבר 2009 מאמינה כי מאמר זה קבע את מדיניות הפרסום הנוספת, והבטיח דירוגים גבוהים לקומסומולסקאיה פרבדה.

העלבת רגשות המאמינים

ב- 7 באוקטובר 2002 פרסם העיתון מאמר "מנזר מוסקבה התגלה כבית בושת". שירות העיתונאים של הקהילה הפרנציסקנית במוסקבה פרסם הודעה בה הוא מתח ביקורת על העיתון וקבע כי הוא, בשיטה של ​​תחושה מוגזמת, פרסם לשון הרע נגד קתולים פרנציסקנים. ב- 23 בדצמבר 2002, בישיבתה, חבר המושבעים הגדול של איחוד העיתונאים של רוסיה שקל פנייה של ג 'צארוך, רקטור המסדר הפרנציסקני הקתולי ברוסיה. בהחלטתה, המיוצגת על ידי השופט המכהן, יו"ר משותף של חבר השופטים הגדול מ.א. פדטוב, העלה חבר המושבעים את נושא האתיקה העיתונאית של הפרסום:

קולאז 'פוליטי

ליאוניד זכרוב, סגן העורך הראשי של קומסומולסקאיה פרבדה, מס '125 ב -26 באוגוסט 2008, בעמ' 5 עם הערות מאשימות, פרסם תמונה של פול מקרטני, שלגביו הציג נשיא אוקראינה ויקטור יושצ'נקו חולצה עם הכתובת "תודה, אלוהים, שאני לא מוסקובית!".. לאחר מכן גילה הבלוגר LJ האוקראיני איגור בידן מקרמנצ'וג כי החולצה שנתרמה לבנה והכתובת נוספה לתצלום באמצעות עורך תמונות. מאוחר יותר, זכרוב הודה בטעות, מחק את המאמר ופרסם הפרכה.לדברי העורך הראשי של העיתון נובי דנסטרובסקי קורייר סרגיי אילצ'נקו, "האתר של קומסומולסקאיה פרבדה בדרך כלל רווי יתר על המידה בפרובוקציות גסות מסוג זה - הוא פועל בגלוי למען העימות בין אוקראינה לרוסיה."

פרסומים בהתאמה אישית

בשנת 2001, עיתונאי עיתון "וודומוסטי" אלנה אוסטיגנייבה, סרגיי ריבק, ציטטו את נתוני סוכנות היח"צ פרומאקו PR / CMA, דירגו את קומסומולסקאיה פרבדה בין 12 פרסומים שבהם הם מקבלים תגמול כספי.

ספקולציות ועובדות על נ.ק. רוריך

ב- 26 במרץ, 2009, בתגובה לפרסום בגיליון מרץ של השבועון קומסומולסקאיה פרבדה (שומן) סדרת מאמרים מאת העיתונאי יבגני צ'רניך אודות הדולר (מדוע הדולר שולט בעולם, איזה מטבע יכול להחליף את הדולר: יואן, אירו או אמרו? "," הבונים החופשיים תפסו את השלטון על הדולר והעולם? "), איגור קוקארב מקירוב כתב מכתב פתוח לעיתון:" נ. ק 'רוריך לא היה המעצב של שטר הדולר האחד ", בו, על סמך ראיות, העובדות המעוותות והלא נכונות של המאמר אודות מעורבותו של ניקולס רוריך ביצירת שטר הדולר האמריקאי הראשון של שנת 1928 הופרכו.

תשובת העיתון למכתב טרם נמסרה.

"חוק מגניצקי"

ב -14 בדצמבר 2012 בשעה 16:00 שעון מוסקבה קיבל העורך הראשי של עיתון קומסומולסקאיה פרבדה ולדימיר סונגורקין הודעת פקסימיליה משגרירות ארה"ב בפדרציה הרוסית, לפיה בוטלה אשרתו בשל חתימת חוק מגניצקי מאת הנשיא ברק אובמה. סריקת ההודעה פורסמה בחשבון הטוויטר שלה על ידי העורכת הראשית של ערוץ הטלוויזיה רוסיה היום, מרגריטה סימוניאן, ואז פורסמה באתר העיתון.

האותנטיות של מסמך זה הועלה מיד על ידי העורך הראשי של תחנת הרדיו הד ממוסקבה, אלכסיי ונדיקטוב, בחשבון הטוויטר שלו, שכן סגנית הקונסול אלטה קובנסקי שהוזכרה במכתב עובדת כקונסול האמריקני בטורקמניסטן. והטופס שבו נכתבת ההודעה שונה מאלה שמשמשות בדרך כלל שגרירות ארה"ב בפדרציה הרוסית בהתכתבות שלהם. בנוסף, החוק נחתם על ידי ברק אובמה רק בשעה 21:00 שעון מוסקבה, וחמש שעות לפני כן לא הייתה כל משמעות. במקביל, מספר הוויזה של סונגורקין המצוין במכתב שונה מזה המקורי.

הד של עיתונאים במוסקבה יצר קשר עם צוות השגרירות האמריקאית, והם דיווחו כי לא שלחו מכתבים לסונגורקין. לאחר מכן הוסרה ההערה על ויזת סונגורקין באתר KP מכיוון שהוא היה קורבן לתיקו.

מאמר מאת אוליאנה סקויבדה

ב- 13 במאי 2013 פרסם אתר KP מאמר מאת אוליאנה סקויבדה "הפוליטיקאי ליאוניד גוזמן אמר:" צורה יפה היא ההבדל היחיד בין SMERSH ו- SS ". בה התייחס בעל הטור לפוסט של גוזמן באתר Ekho Moskvy, בו מתח הפוליטיקאי ביקורת על שחרור הסדרה על ארגוני המודיעין הנגדי SMERSH בטלוויזיה. סקויבדה הזכיר כי הליברלים החלו לדון בנושא זה באופן פעיל באינטרנט, וכינו את ה- NKVD "ארגון טרור פשע" והעמידו את סטאלין בשורה אחת עם היטלר.

אוליאנה סקויבדה אמרה כי הליברלים בכוונה "מעריכים יתר על המידה ויורקים על כל מה שקשור למלחמה" ו"מובילים אותנו מנצחון למפסיד ". מאמרו של העיתונאי מסתיים במילים: "ואתם יודעים, הפעילות של הליברלים, במקרה זה, חתרנית. חַבָּלָה. מה השירותים המיוחדים שלנו שם? לא רוצה לזכור את החוויה של SMERSH?"

אחר הצהריים של 15 במאי, הביטוי בכותרת המשנה "לפעמים אתה מצטער שהנאצים לא יצרו אהילים מאבותיהם של הליברלים של ימינו. יהיו פחות בעיות "הוחלף ב"ליברלים מתעדנים את ההיסטוריה במטרה להפיל את האדמה מתחת לרגלי ארצנו." צילום מסך של הגרסה המקורית נשמר ברשתות החברתיות. בנוסף, הביטוי על "אהילים" מוצג גם בחיפוש באתר "קומסומולסקאיה פרבדה".

הטור גרם לשערוריה בקהילת האינטרנט.הסופר בוריס אקונין ציין כי "למעשה, על פי אמות מידה אירופיות מודרניות, מדובר במאמר פלילי ובאיסור פרסום." מוקדם יותר, גם מאמריו של סקויבדה על הסופרת דינה רובינא והמסעדן אלכסיי קבנוב, שהרג את אשתו, עוררו זעם ציבורי.

ב- 16 במאי פרסם רוסקומנדזור אזהרה לעיתון קומסומולסקאיה פרבדה על המאמר "הפוליטיקאי ליאוניד גוזמן אמר:" צורה יפה היא ההבדל היחיד בין SMERSH ו- SS ", משום שישנן הצהרות המפרות את דרישות החוק הפדרלי" על התקשורת ההמונית "והחוק הפדרלי" על התמודדות עם פעילויות קיצוניות ". בערב ה- 18 במאי, באתר KP, התנצלה אוליאנה סקויבדה על מאמרה, שם הודתה כי "אמרה הצהרה שגויה בלהט פולמוסי".

סיקור אירועי אוקראינה מאז 2014

על פי lenizdat.ru "קומסומולסקאיה פרבדה" "בסיקור הסכסוך הרוסי-אוקראיני מקפידה על עמדה פרו-רוסית, שמוכיחה בבירור חומרים רבים", וכן כותבת כי "הכותרות של חומרים אחרים מדברות בעד עצמן": "קייב פתחה במבצע עונשין נגד סלביאנסק המתקומם", "הפעולה העונשית של קייב בדונבאס מתואמת על ידי ארצות הברית", "אוקראינה נשלטת על ידי תשעה עבריינים ולקוחה של בית חולים לחולי נפש", "לסטרציה - איור של מיידן ". ב- 28 במרץ 2014, על רקע המשברים בקרים ובאוקראינים, הודיע ​​העורך הראשי של העיתון ולדימיר סונגורקין באוויר של תוכנית "דעת המיעוטים" בתחנת הרדיו "הד של מוסקבה" כי הוא לא מוכן לספק טריביון בפרסומו למתנגדים לוויקטור ינוקוביץ 'ולפוליטיקה הרוסית, מכיוון ש"אנחנו מגנים על האינטרסים הלאומיים."

העורך הבכיר של slon.ru מיכאיל זלנסקי ציין כי ב- 22 באפריל חתם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על צו להעניק ליותר מ -300 עובדי התקשורת הרוסית "על אובייקטיביות בסיקור האירועים בחצי האי קרים", אשר, עם זאת, לא פורסמה ברבים. עובדי חברת השידור הממלכתית והרדיו הכל-רוסית (VGTRK) קיבלו כמאה פרסים, למעלה מ -60 - עיתונאים מהערוץ הראשון, וכמה עשרות - נציגי NTV, RT ו- Life News. העורך הראשי של קומסומולסקאיה פרבדה, ולדימיר סונגורקין, קיבל את מסדר הכבוד למולדת, תואר רביעי. בשידור תחנת הרדיו Echo Moskvy הוא אישר שקיבל את הפרס, וגם דריה אסלמובה, אלכסנדר קוטס ודמיטרי סטשין קיבלו פרסים מעיתונו.

ב -16 בינואר 2016, בשידור חי של תוכנית הלידר ברדיו קומסומולסקאיה פרבדה, המארחת דיאנה קאדי, כאות למחאה פוליטית, שרפה את דגלו של ארגון הימין הרדיקלי האוקראיני מגזר ימני. מעשה זה גרם לתגובה מעורבת - בפרט, האשימו נציגי הציבור האוקראיני את קאדי בפעולה בלתי הולמת.

פופולרי על ידי נושא